آی تی | مجله رسانه های دیجیتال روز - بست ویکی

بست ویکی با یک گروه متخصص در زمینه آی تی فعالیت می کند

آی تی | مجله رسانه های دیجیتال روز - بست ویکی

بست ویکی با یک گروه متخصص در زمینه آی تی فعالیت می کند

بست ویکی وب سایت همیشه آپدیت شده در زمینه های آی تی IT می باشد. مقالاتی در رابطه با موبایل، لپ تاپ، دوربین عکاسی و ... را می توانید در این سایت مطالعه کنید.

مقایسه گوسفند افشاری با گوسفند شال

يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۷:۱۷ ب.ظ

گوسفند افشاری بهتر است یا گوسفند شال می تواند سوال مهمی برای دامداران و یا کسانی که قصد دارند وارد این زمینه شوند می باشد. احتمالا اکنون داخل این صفحه هستید در رابطه با گوسفند نژاد افشاری و نژاد شال اطلاعاتی به دست آورده اید. ما در اینجا تنها قصد داریم به موضوع مقایسه این دو نژاد بپردازیم. شباهت های زیادی که از نظر ویژگی های خاص با یکدیگر دارند سبب شده است که این دو مورد را مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه گوسفند شال با افشاری

اینکه کدام یک از این دو گوسفند می تواند بهتر باشد را بعد از مطالعه کامل این مقاله متوجه خواهید شد. ابتدا به این موضوع اشاره کنم که هر دو از نوع نژاد گوشتی و شیری هستند که برای پرورش و نگهداری گزینه های خوبی به حساب می آیند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه گوسفند شال بهتر است یا افشاری در ادامه با من همراه باشید.

مقایسه گوسفند شال با گوسفند افشاری

متوسط وزن گوسفند افشاری

اولین مورد را اختصاص میدیم به بررسی وزن نژاد افشاری که این مورد برای گوسفند بالغ میش و قوج و همچنین بره 6 ماه شامل نر و ماده می باشد. از آنجایی که این گوسفندان در دسته گوشتی قرار دارند وزن نسبتا سنگینی هم خواهند داشت.

وزن میش افشار به طور میانگین 65 کیلو و وزن قوچ افشاری 80 کیلو گرم می تواند باشد. ای مورد برای بره ها در بره شیری یا به اصطلاح بگوییم بره شش‌ماهه تقریبا به صورت متوسط 25 الی 38 کیلو گرم می باشد.

متوسط وزن گوسفند شال

همانطور که مشخص است شباهت گوسفند شال و افشاری سبب می شود که وزن این نژاد هم تقریبا نزدیک به آن باشد.

وزن میش شال در محدوده 65 کیلو گرم قرار دارد. قوچ شال هم به صورت میانگین 75 کیلو وزن دارد. برای آنها نیز مثل نژاد افشاری می باشد. البته باید به این نکته هم توجه کنید که در برخی مناطق ممکن گوسفندان رشد خوبی داشته و باشند و وزن آن ها بالاتر از این مد متوسط وزن گوسفنده زنده قرار دادیم باشد. اما به صورت کلی به همین شکل خواهند بود.

گوسفند شال بهتر است یا افشاری

ویژگی چند قلوزایی در گوسفند افشاری و شال

یکی از ویژگی هایی که در این دو نژاد مثل همدیگر می باشد، ویژگی دو قلوزا بودن آن ها می باشد. البته نه به این منظور که ممکن است در دوره آبستن شدن حتما دو بره متولد شود. منظور من این است که درصد مشخصی برای این مورد وجود دارد که برخی مواقع به صورت دوقلو آبستن می شوند.

در یکی از روستاهایی که اسمش دقیقا خاطرم نیست یک گوسفند افشاری 5 بره زنده را به دنیا آورده بود. این واقعا فوق العاده است. همچین زایش هایی تنها از گوسفند رومانف بر می آید. اما خب این موارد استثنا است. این مورد به صورت فیلم در اینترنت نیز پخش شده است و یک حرف بی سند نمی باشد. شاید با جستجو در اینترنت بتوانید آن ویدیو را مشاهده کنید.

تفاوت گوسفند نژاد افشاری با نزاد شال چیست

خرید گوسفندان برای کشتار

در این بخش از مقایسه گوسفند افشاری با گوسفند نژاد شال اشاره ای به مورد خرید جهت کشتار می باشد. علاوه بر موضوع پرواربندی یا پرورش برخی افراد انواع دام شامل گوسفند و بره زنده را برای کشتار خریداری می کنند. در این مورد باید بگوییم که هر دو این نژادها برای کشتار مناسب هستند.

البته زیادی برای مشتری فرقی نمی کند کدام نژاد را برای قربانی کردن تهیه کند. اما می توانیم در رابطه با اینکه گوسفند شال بهتر است یا افشاری اشاره کنیم برای قربانی کردن تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

قیمت گوسفند زنده https://sheepline.ir برای این دو نژاد هم یکی بوده و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. توجه داشته باشید که قیمت روز برای کشتار با یکدیگر مساوی هستند.

اینجا یک مطلب مفید بخوانید:

قیمت گوسفند در سال 1400

نرخ دام زنده 1400

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی