آی تی | مجله رسانه های دیجیتال روز - بست ویکی

بست ویکی با یک گروه متخصص در زمینه آی تی فعالیت می کند

آی تی | مجله رسانه های دیجیتال روز - بست ویکی

بست ویکی با یک گروه متخصص در زمینه آی تی فعالیت می کند

بست ویکی وب سایت همیشه آپدیت شده در زمینه های آی تی IT می باشد. مقالاتی در رابطه با موبایل، لپ تاپ، دوربین عکاسی و ... را می توانید در این سایت مطالعه کنید.

افزایش قیمت دام زنده و گوسفند زنده

قیمت دام زنده در سال 1402 چقدر خواهد شد؟ اگر شما یک دامدار هستید شاید بتوانید نظر تخصصی تری داشته باشید. از طرفی دیگر افراد بر اساس تجربه و دانش عمومی خود می توانند در رابطه با پیش بی نی قیمت دام زنده نظرات خود را در زیر این مقاله با ما به اشتراک بگذارند. تمام سعی خود را کرده ایم در این بخش اطلاعاتی در رابطه با انواع دام زنده همچون گوسفند زنده، بره زنده، گاو و گوساله و ... را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

چندی پیش در ویرگول مقالات زیادی منتشر می کردم و مدتی از این محیط دور شده بودم. امروز بعد از بررسی های لازم در بازار دام زنده تهران و کرج شاهد تغییر عجیب قیمت ها بودم که تصمیم گرفتم برای موضوع افزایش قیمت دام زنده یا کاهش قیمت مقاله ای منتشر کنم.

پیش بینی قیمت گوسفند زنده

پیش بینی قیمت گوسفند زنده

قیمت گوسفند زنده در بازار دام

اولین موضوعی که در زمان صحبت درباره دام زنده می کنیم ممکن است گوسفند زنده باشد. یعنی با شنیدم کلمه دام یاد گوسفند خواهیم افتاد. بنابراین اولین بخش درباره قیمت گوسفند زنده است که هدف من هم در اینجا بیشتر روی همین موضوع می باشد. در حال حاضر که این مقاله نگارش می شود قیمت گوسفند در تهران 95 هزار تومان می باشد. در اوایل سال 1401 قیمت گوسفند چیزی حدود 40 الی 50 هزار تومان داشت که رشد قیمت از اردیبهشت و فروردین آغاز شد.

آیا میدانید که با همین مقدار قیمت باز هم دامداران ضرر می کنند؟؟؟ بله واقعا با افزایش قیمت خوراک دام دامداران مجبور هستند مبلغ زیادی را برای خرید خوراک دام خود هزینه کنند. بنابراین در برخی موارد مدیریت نشده دامدار باید چیزی از هم از جیب خودش بدهد تا بتوانند شکم دام های خود را سیر کند.

چندی پیش با یک دامدار صحبت می کردم که میگفت به مراتب از تعداد گله کم می کند و با فروش برخی از دام ها و گوسفندان هزینه آن را صرف تامین خوراک برای سایر دام ها می کند. و این داستان تا کجا می تواند ادامه داشته باشد؟! واقعا موضوع دشوار و معضل بزرگی است.

به هر حال از موضوع خارج نشویم ...

پیش بینی قیمت دام زنده

پیش بینی قیمت دام زنده

عوامل موثر در افزایش قیمت دام

شاید برایتان جای سوال باشد که چه عواملی روی قیمت تاثیرگذار است و باعث می شود به یکباره قیمت ها افزایش پیدا کنند. اکنون در این آشفته باز اگر نگاهی به قیمت اجناس مختلف بیندازید شاهد افزایش قیمت در همه زمینه ها خواهید بود. حال دلیل گرانی دام زنده چیست؟ پیش بینی شما از قیمت دام زنده در سال 1402 چه خواهد بود؟

به طور کلی چند عالم اصلی سبب گرانی ها می شود. از کم بود دام گرفته تا گران شدن خوراک و از طرفی قاچاق دام زنده به سایر کشورها از دلایل گران شدن قیمت دام زنده می باشد.

  • قاچاق دام به سایر کشورها
  • گران شدن هزینه خوراک دام
  • تورم
  • افزایش قیمت دلار
  • وجود دست دلال در بازار
  • افتادن بازار در دست دلال
  • کاهش واردات
  • صادرات بیش از حد و کاهش دام در کشور
  • و ....

موارد ذکر شده تنها برخی از دلایلی هستند که می توانند سبب گران شدن قیمت گوسفند زنده در بازار شهرهای مختلف شوند. بنابراین باید روی همه این موارد نظارت حرفه ای داشته باشیم.

بره زنده

قیمت گاو و گوساله زنده

دیگر نوع دام زنده در بازار که با هدف تولید شیر و گوشت پرورش و نگهداری می شود جزو دام های محبوب است که از گوشت آن زیاد استفاده می شود. قیمت گوساله زنده در هر کیلو گرم به مراتب نسبت به قیمت گاو با وزن زیاد گران تر است.

این دام هم همانند گوسفند زنده شرایط خاص خودش را دارد و در بازه زمانی های مختلف افزایش قیمت پیدا می کند. این روزها شاهد افزایش قیمت گاو و گوساله زنده هم هستیم که ماشاالله سر به فک کشیده است. هر چند از نگاه یک دامدار این مبالغ برای هر کیلو دام زنده بسیار کم است و سود آنچنانی برای آنها ندارد. کاملا هم درست است ولی باید بدانیم که گران شدن قیمت گوسفند زنده dambama.com و سایر افزایش قیمت دام زنده در هر نوعی راهکار افزایش سود دامدار نیست. قیمت ها باید منصفانه باشد و از طرفی قیمت خوراک کمتر باشد تا هیچگونه مشکلی در این سیستم به وجود نیاید.

قیمت دام زنده

قیمت دام زنده

انواع خرید گوسفند زنده برای اهداف مختلف

هم اکنون در بازار تهران و کرج افراد گوسفند زنده را به چند دلیل مختلف خریداری می کنند که بیشتر هم برای یک سری کارهای خاص می باشد. به طور کلی می توان دلیل خرید گوسفند زنده در تهران را موارد زیر در نظر گرفت.

  • قربانی و تقسیم گوشت بین نیازمندان
  • قربانی و ارسال گوشت به خیریه و موسسه ها
  • ذبح به دلیل نذری
  • قربانی برای دفع بلا
  • عقیقه برای نوزاد
  • خرید برای مصرف گوشت قرمز روزمره
  • و ...

مواردی که در بالا برای شما عزیزان شمارش کردیم مربوط به خرید دام زنده کشتار روز می باشد که با هدف کشتار و ذبح خریداری می شود. بنابراین هدف خرید برای نگهداری و پرورش و افزایش گله در اینجا مد نظر نبوده.

کدام مرکز خرید گوسفند زنده معتبر است؟

شاید برایتان جای سوال باشد که کدام مرکز عرضه دام زنده شهرداری معتبر و قابل اطمینان تر است. من دلایل حرف از معتبر و قابل اطمینان نمیزنم چرا که خودتان شاید به خوبی این موضوع را بدانید. بنابراین تنها سعی می کنم به صورت کلی به این موضوع اشاره کنم.

توجه داشته باشید که تعداد مراکز خرید و فروش دام زنده در تهران بسیار زیاد است. حال تعدادی از آنها دارای پروانه کسب و مجوز هستند و برخی این مجوز را ندارند. توجه کنید وجود مجوز به منظور معتبر بودن یا بهداشتی بودن هیچ مرکزی نیست. بنابراین فقط باید بدانید که برخی از آنها دارای مجوز هستند.

برخی مراکز و سایت فروش گوسفند زنده اصلا جای مشخصی ندارند. یعنی اگر با آنها تماس بگیرید بگویید آدرس بدهید که ما حضوری بیاییم آنها می گویند ما جا نداریم و فقط ارسال می کنیم؟! چقدر شبیه دلال است :) بنابراین سعی کنید فقط از مراکزی خرید کنید که در جای مشخصی هستند. اگر می خواهید مشتری دائمی مرکزی باشید می توانید یکبار حضوری خرید کنید و دفعات بعدی به صورت غیرحضوری خرید های خود را انجام دهید.

معرفی سایت های معتبر خرید دام زنده

در این بخش سعی دارم بعد از بررسی یک سری سایت ها آدرس و اطلاعات مربوط به هر کدوم رو براتون قرار بدم که باز خودتونم می تونید موارد لازم رو بررسی کنید در موردشون.

خرید گوسفند زنده در تهران از مراکز معتبر و کشتارگاه قابل اطمینان یکی از نکات مهم و اساسی محسوب می شود که پیشنهاد می کنم حتما رعایت کنید.

منبع: https://virgool.io/livesheep/پیش-بینی-قیمت-دام-زنده-1402-ph7j5s6ki7fu

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی