آی تی | مجله رسانه های دیجیتال روز - بست ویکی

بست ویکی با یک گروه متخصص در زمینه آی تی فعالیت می کند

آی تی | مجله رسانه های دیجیتال روز - بست ویکی

بست ویکی با یک گروه متخصص در زمینه آی تی فعالیت می کند

بست ویکی وب سایت همیشه آپدیت شده در زمینه های آی تی IT می باشد. مقالاتی در رابطه با موبایل، لپ تاپ، دوربین عکاسی و ... را می توانید در این سایت مطالعه کنید.

چگونه طراح وب سایت شویم؟ قسمت اول

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸ ب.ظ

طراحی وب سایت یکی از شغل های بسیار عالی در دنیا می باشد. در این بخش از وبلاگ بست ویکی ما قصد داریم این یک موضوع مهم را با شما در میان بگذاریم. به همین دلیل است افراد زیادی دنبال این هستند که چگونه می توان طراح وبسایت اینترنتی شد. ما در این مقاله به صورت مختصر در رابطه با یکسری موارد لازم برای ورود به این زمینه را خدمت شما توضیح می دهیم. هر چند باید یدانید در یک مقاله نمیتوان تمامی مباحث لازم در این زمینه را توضیح داد اما ما سعی داریم تا جای ممکن موارد لازم و مهم را خدمت شما توضیح دهیم.

وب سایت چیست ؟

ممکنه بعضی ها اصلا ندونن که واقعا وب سایت چیه؟ خب همین صفحه ای که در حل مطالعه اون هستید یک صفحه وب سایت محسوب میشه. به هر صفحه در اینترنت به اصطلاح صفحه وب گفته می شود. این روز ها شرکت ها، فروشگاه ها، معماری ، طراحان سئو کار ها و ... برای خود یک سایت درسته کرده اند و از طریق آن کسب درآمد می کنند. از طریق سایت می توان هر نوع خدماتی را ارائه کرد. برخی سایت ها نیز هستند که بدون کسب درآمد فعالیت می کنند. اما خب بدون کسب درآمد نمی شود پس حتما سودی برای آنها دارد. بنابراین هر صفحه ای به دلیل خاصی در شبکه جهانی اینترنت ایجاد می شود.

به صورت ساده بخواهیم یک سایت فروشگاهی رو برای شما مثال بزنم: الان در شهر شما در بازار مغازه های زیادی وجود دارند که فرضا یکی از این مغازه ها موبایل فروشی می باشد. صاحب مغازه باید در مغازه خود بنشیند تا مشتری به سراغ او آمده و خرید انجام دهد. لازمه بدونید یه اون نوع کسب درامد یا شغل به اصطلاح کسب و کار سنتی گفته می شود.

اما یک سایت دقیقا موضوعش همین است ، یعنی ممکن است یک سایت در زمینه فروش گوشی های موبایل فعالیت کند اما در اینجا تفاوت هایی وجود دارد. در این نوع کسب و کار نوین و مدرن مشتری ها در خانه نشسته و از طریق اینترنت می توانند محصولات مد نظر خود را خریداری کنند. یک مزیت بسیار خوبی که وجود دارد وب سایت تنها برای یک شهر و شهرستان کوچک محدود نمی شود و بلکه کل دنیا را پوشش می دهد.

چگونه سایت درست کنیم؟

حالا سوالی که خیلی ها دنبال اون هستند اینه که چجوری میشه سایت درست کرد؟ خب اصلا فکر نکنید که کار پیچیده ای رو پیش رو دارید نه فقط چند قدم ساده و کوتاه تا جهانی کردن خودتون فاصله دارید. در گذشته کمی موضوع فرق می کرد و یک سری سختی در این مسیر وجود داشت. اما این روزها دیگر آن سختی ها دست و پاگیر نیستند و به راحتی از روی آنها می گذریم.

چرا میگم چند قدم تا داشتن یک سایت خود و جهانی کردن کسب و کار خود دارید ؟ چون همه چیز امروزه آماده است. سیستم های بسیاری وجود دارند که به ما اجازه میدهند به راحتی در کمتر از 5 دقیقه وب سایت خود را راه اندازی کنیم.

هنوز نمی خوام در مورد درست کردن سایت حرف بزنم . من قصد دارم در این مقاله فقط در رابطه با اینکه چگونه طراح وب سایت شویم صحبت می کنم. پس بحث ما نحوه درست کردم سایت نیست که نکات مربوط به این موضوع را توضیح دهیم. البته نگران نباشید هر چیزی لازم باشد را به شما خواهم گفت.

شغل طراحی سایت چیست؟

خب ما فهمیدیم که سایت چیه و چجوری درست میشه، حالا میریسیم به این سول که اصلا شغل طراحی وب سایت چیه و آیا اصلا درآمد خوبی داره با نه؟ خب باید بگم که این سایت هایی که میبینید از همین صفحه گرفته تا صفحه مختلف گوگل، فیسبوک، اینستاگرام، سایت های دانشگاهی ، سایت های خبری، وبلاگی ، تفریحی ، ورزشی و ... همگی توسط یک طراح سایت درست شده است. یعنی کسی که طراحی وب سایت بلد باشد می تواند هر نوع سایتی را هندل کرده و پیاده سازی کند. 

درامد این شغل در ایران خوب است اما نه به آن خوبی که در دیگر کشورها می باشد. بین خودمون بمونه: راستش رو بخواید ما ایرانی ها زیاد خسیس نیستیما ولی برای اینجور چیزا جونمون درمیاد هزینه کنیم. همه اینطور نیستند و تنها یک سری افراد شامل این موضوع می شوند. حال اگر کسی در شهر بزرگی باشد و یک دفتر کار برای خود دست و پا کند افراد زیادی را می تواند به سمت خود جذب کرده و برای آنها در ازای دریافت هزینه مشخصی وب سایت در هر زمینه که می خواهند طراحی کند. میدونم میدونم عجله نکن الان میگم چقد هزینه و درآمد داره چقد عجولی ؟! البته خوشم میاد مثل خودمی.

درآمد طراحی وب سایت در ایران چقدر است؟

خب کسی که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کند هزینه های هر سایت را به صورت مجزا و بستگی به زیمنه کاری سایت و سختی کار محاسبه می کند. یعنی ممکن است یک سایت فروشگاهی را با 5 میلیون تومن طراحی کند و یک سایت وبلاگی ساده را در ازای دریافت 2 میلیون تومان پیاده سازی کند و به مشتری تحویل دهد.

خب با این وجود میفهمیم که طراحی وب شغلی است که بیشتر افراد به صورت پروژه ای فعالیت کرده و درآمد ماهیانه طراح سایت می تواند متغیر باشد. اگر ما در نظر بگیریم که یک فردی در ماه 4 سایت طراحی کند و برای هر کدام 5 میلیون پول دریافت کند ، خب مشخصه 20 میلیون تومان در ماه درآمد داشته. 

راستی بزار بهت بگم بعضی پروژه ها هست به تنهایی 20 میلیون هزینه دارند . اره درست دیدی مثلا یکی میخواد یه سایت خفن با کلی امکانات بزنه هزینه طراحی و پیاده سازی سایتش 15 / 20 میلیون تومن در میاد. بیشتر از اینا رو هم  دریما. ممکن یک شرکتی برای راه اندازی یک سیستم خاصی مثلا 200 میلیون برای طراحی سایت هزینه کند. این مبلغ را طراح وب سایت مشخص می کند.

توجه داشته باشید که بستگی به پروژه دارد که چقدر هزینه برای آن دریافت کنیم.

اما خب برخی طراحان وب سایت هستند که کار طراحی را بلد هستند اما نمی توانند برای خود مشتری بگیرند. خب این افراد توسط شرکت های دیگر که درخواست نیرو می کنند استخدام شده و به صورت موقتی در آن شرکت کارهای مربوط به سایت آنها را انجام می دهد. ممکن است در این روش حقوق ثابت ماهیانه برای فرد در نظر گرفته شود که باز هم به اندازه سختی کار و مسئولیتی که بر دوش او میگذارند ممکن است حقوق ماهیانه متفاوت باشد.

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

خب خب خب داریم به جاهای خوبش میرسیم. ببینید فعالیت در سطح وب بر پایه برنامه نویسی تحت وب می باشد. یعنی یک نوع زبان هست مثل همه زبان ها برای کامپیوتر قابل فهم است و از طریق مرورگر مثل کروم یا فایرفاکس اجرا می شود. دانستن این زبان برنامه برای طراحان سایت حرفه ای بسیار خوب است.

اما اگر شما نخواهید بیهوده زمان خود را از دست دهید نباید به سراغ یادگیری کدنویسی بروید. (مگه میشه بدون یادگیری کدنویسی سایت هم درست کرد؟ باید بگم بله میشه دوست من)

خب زمان زیادی میخواد شما بتونید انواع زبان های مختلف تحت وب را یاد بگیرید. برخی از این زبان ها عبارتند از: HTML , CSS , JAVA SCRIPT, AJAX , JQUERY و ... که مهترین و پایه ترین زبان بین آن ها اچ تی ام ال می باشد. 

شما تا بخواهید همه اینها را یاد بگیرید اووووووووا بیش از 2 سال طول میکشه. پس چیکار کنیم؟ باید بریم سراغ سیستم های آماده که کار طراحی سایت را برای ما راحت کرده اند. آها اینم بگما بیشتر کسانی که در زمینه طراحی سایت حرفه ای فعالیت می کنند از همین سیستم های آماده استفاده می کنند. فکر نکنید حتما چیز خوبی نیست. اتفاقا خیلی هم خوبه و درآمدش هم بیشتره.

 

فک کنم داره طولانی میشه مقاله و از حوصلتون خارج میشه. من بخش بعدی رو میزارم در مقاله بعدی توضیح بدم و بعد از آماده شدن لینک قسمت دوم آموزش را در همین قسمت برای شما قرار میدم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی