آی تی | مجله رسانه های دیجیتال روز - بست ویکی

بست ویکی با یک گروه متخصص در زمینه آی تی فعالیت می کند

آی تی | مجله رسانه های دیجیتال روز - بست ویکی

بست ویکی با یک گروه متخصص در زمینه آی تی فعالیت می کند

بست ویکی وب سایت همیشه آپدیت شده در زمینه های آی تی IT می باشد. مقالاتی در رابطه با موبایل، لپ تاپ، دوربین عکاسی و ... را می توانید در این سایت مطالعه کنید.

گوسفند می تواند افراد آشنا را شناسایی کند

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۱۰ ب.ظ

مقالب بسیار جذا و جالبی که در این قسمت برای شما آماده کردیم مربوط به یکی از قدرت های بی نظیر قانون طبیعت می باشد. در این مقاله شما با موضوع تشخیص چهره توسط گوسفند روبرو هستید. شاید تا به حال اصلا به این موضوع دقت نکرده بودید. اما باید به شما بگوییم که طبق بررسی های انجام شده گوسفندان این توانایی را دارند. پژوهشگران تحقیقات مختلفی را روی چندین گوسفند مختلف تست کرده و نتایج بسیار عالی از آن گرفته اند.

تشخیص چهره توسط گوسفند

در این حقیقات عکس چندین نفر را برای بررسی و انجام تحقیقات انتخاب کردند. این تصاویر از اشخاص مختلفی می باشد که شما هم ممکن است آنها را بشناسید. هدف اینجا این است که بدانیم آیا گوسفند می توانید بین این تصاویر فردی را که میشناسد شناسایی کند؟ این افراد عبارتند از:

  • جیگ گلینهال، بازیگران سینما
  • اما واتسون، بازیگران سینما
  • باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا
  • فیونا بروس، گوینده تلویزیون بی‌بی‌سی

آموزش به گوسفندان برای نتیجه تحقیق

نکته حائز اهمیت این است که پژوهشگران ابتدا تصاویر مربوط به این افراد را در طی یک دوره آموزشی به گوسفندان نشان دادند. سپس بعد از طی دوره آموزشی تحقیق و بررسی رو گوسفندان آموزش دیده شروع می شود. این عمل پژوهشگران با موفقیت روبرو شد و گوسفند توانست تصویر کسانی را که قبلا دیده است را شناسایی کند و به یاد بیاورد.

در یکی از وب سایت هایی که در زمینه خرید و فروش دام زنده و ارائه مقالات دامداری فعالیت می کنند یک کتاب به عنوان کتاب آموزش پرورش گوسفند معرفی شده است که می تواند جهت پرورش و آموزش دادن گوسفندان از این کتاب استفاده کنید.

شناخت چویان گله

همچنین این محققان در آزمایش و پزوهشی دیگر به بررسی شناسایی افراد بدون آموزش به گوسفندان پرداختند. این تحقیق نشان داد که گوسفند می تواند فرد چوپان یا مالک خود را شناسایی کند. به این صورت که اگر فرد چویان و یک فرد غریبه کنار همدیگر بایستند گوسفند به سمت فردی که برای آو آشنا هست خواهد رفت.

تشخیص سایر گوسفندان

مورد بعدی که باز هم گوسفند در این آزمایش و تحقیقات جالب سر بلند بیرون آمد مربوط به شناسایی سایر گوسفندان می باشد. پزوهشگران می گویند که گوسفند قادر است گوسفندانی که از قبل دیده است را به یاد بیاورد و آنها را بشناسد. به این صورت که وقتی گوسفند داخل یک گله بوده و با گوسفندان زیادی در یک محیط بوده است، تمامی آنها را میشناسد. در صورتی که یکی از گوسفندان گله جدا شده و وارد یک گله دیگر شود به راحتی تشخیص میدهد که این گوسفندان غریبه بوده و چهره آنها برای آن آشنا نخواهد بود.

 

نتیجه این تحقیقات سبب شد که محققان تصمیم به بررسی های بیشتری گرفتند. آنها گفته اند که در آینده تحقیقات بیشتری روی گوسفندان انجام خواهند داد.

قدرت تشخیص چهره

در این آزمایشات که گوسفند قادر به شناخت افراد آشنا می باشد ما متوجه می شویم که گوسفندان نیز دارای قدرت تشخیص هستند. در صورتی که قبل از این ما تصور می کردیم که تنها انسان ها می توانند این کار را بکنند. به همین دلیل بود که پژوهشی توسط افراد صورت گرفت تا این موضوع اثبات شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۳۰
محمد ملکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی